منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرين بروزرسانی
آلبوم تصاوير
اخبار
اخبار
ادرس
ارتباط با ما
اطلاعیه ها
اطلاعیه ها
الزامات قانونی
انتقادات پیشنهادات
اوقات شرعي
ایکون چپ
بازديدها
جستجو
درباره ما
دسترسی سریع
دستگاه های استانی
زبان
زمان ديجيتال سرور
کپی رایت
لوگوها
لینک راست
لینک رو هدر
متون عمومي
متون عمومي
منو
منو
نظرسنجی
نوار راهبري
وب سايت ها
وب سايت ها
ورود

اخبار

1399/4/10 سه‌شنبه
۱۴۲ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور در همدان صادر شد
مدیرکل استاندارد ‌استان همدان با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مالکان و مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری، قانوناً موظف به ایمن و استانداردسازی آسانسورهای مجموعه‌های متبوع خود هستند، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۴۲ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور در استان صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی استاندارد همدان، محمد مددی اظهار کرد: طی سه ماهه امسال پس از بازرسی‌های به‌عمل‌آمده از آسانسورهای نصب‌شده در سطح استان، ۱۴۲ گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور صادر شده است.
وی اضافه کرد: مطابق نود و هفتمین اجلاس شورای عالی استاندارد در سال ۱۳۷۸ اجرای استاندارد اجباری تأمین، نصب و بازدیدهای دوره ای آسانسور اعلام شده است و تمام آسانسورهای نصب‌شده از سال ۸۲ تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعمل‌های آن قرار گرفت و با هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری، ساختمان‌های دارای آسانسور تنها به شرط دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور پایان کار می‌گیرند.
مددی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و مالکان و مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری، قانوناً موظف به ایمن و استانداردسازی آسانسورهای مجموعه‌های متبوع خود هستند، یادآور شد: این افراد برای درخواست بازرسی فنی از آسانسور نصب شده تنها از طریق ثبت درخواست در سامانه ملی مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی lift.isiri.gov.ir باید اقدام کنند.
وی متذکر شد: مالکان، کارفرمایان و فعالان صنعت ساختمان پیش از عقد قرارداد تأمین و نصب آسانسور، از دارا بودن مجوز رسمی و قانونی فعالیت شرکت‌های عرضه کننده آسانسور اطمینان حاصل کنند.
مددی با بیان اینکه مطابق قانون کسانی که به تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تأییدیه آن، اقدام کنند به حبس تعزیری درجه شش یا جزای نقدی درجه سه و یا هر دو مجازات محکوم می شوند، خاطرنشان کرد: اگر حادثه ای همراه با ایجاد جرح برای مسافران آسانسور به وقوع بپیوندد، کلیه مسئولیت های حقوقی و کیفری آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان است.
وی تصریح کرد: در زمینه پرداخت هزینه‌های بازرسی فنی آسانسور(قابل پرداخت به شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان استاندارد) باید طبق تعرفه‌های مندرج در سامانه مذکور اقدام و در این زمینه از پذیرش تعهد پرداخت هرگونه مبلغ اضافی خارج از تعرفه های مذبور اکیداً خودداری کنند.
مدیرکل استاندارد همدان با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی عملکرد آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است و پس از آن برای تمدید گواهینامه استاندارد نیاز به بازرسی مجدد و اخذ تأییدیه‌های سرویس‌های ماهانه است، تأکید کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند و به منظور ثبت درخواست بازرسی ادواری و دریافت گواهینامه بازرسی به سامانه مدیریت بازرسی آسانسور(به نشانی ذکر شده) یا به ادارات کل استاندارد استان محل نصب آسانسور مراجعه کنند.
وی بیان کرد: برای تأیید اصالت گواهینامه عملکرد آسانسور با ارسال پیامک حاوی شناسه ۱۰ رقمی ملی آسانسور که نصب آن داخل کابین آسانسور اجباری است، به سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی مبنی بر داشتن اعتبار گواهینامه آسانسور و یا عدم اعتبار آن ارسال می شود.
مدیرکل استاندارد همدان یادآور شد: بسیاری از آسانسورهایی که پیش از اجباری شدن استاندارد آسانسورها نصب شده‌اند، مدیران آن‌ها باید برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، سریعاً برای استانداردسازی آسانسورهای خود اقدام کنند.
وی اظهار کرد: این اداره‌کل در زمینه استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی و دولتی شامل بیمارستان‌ها، ادارات و نیز مراکز تجاری و فروشگاه‌ها سال های گذشته اقدامات ترویجی و بازرسی رایگان انجام داده‌ است و در جریان این بازرسی‌ها، نواقص آسانسورها به مدیران و متولیان آن گزارش داده شد.
مددی در پایان بیان کرد: در زمینه ساختمان‌هایی که با وجود اخطارهای داده‌شده اقدام به رفع نواقص آسانسورهای خود نکردند، مراتب به مراجع قضایی گزارش‌داده ‌شد.
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر